2023 Ağustos Genel durum

 Merhaba,





        

    


    

    

   

    


    Özel sektörde zamlar ancak bu ay belli olabildi.. Yeni maaşlar döviz ve enflasyonun altında kalmış oldu tabiki. Konuya bununla başlamamın sebebi ne kadar kazanırsanız o kadar birikim yapabilirsiniz.. Son dönemlerde alımlarımdaki agresif tavırları devam ettirmeye kararlıyım. Birikim miktarınız ne kadar yüksek olursa hedefe o kadar kolay ulaşırsınız. Tabiki bunları yaparken hayatı kaçırmamaya dikkat edin çünkü geçen zaman asla geri gelmiyor. 

    Forumda yazdığım bir mesajı burada ek olarak paylaşmak istiyorum :)







   


    

Yukarıda bulunan tablo Eurobond kupon ödemelerini takip ettiğim tablo. Bu ay 40 dolarlık bir ödeme alacakmışım. Bu ödemeyi ya döviz olarak tutar yada ETF alımında değerlendiririm diye düşünüyorum. Portföyde bazı değişikliklere gittim. Elimde bulunan 2kg gümüşü sattım böylelikle elimde hiç gümüş kalmamış oldu. 


    Yukarıda bulunan tabloda portföyümün içeriğini detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Bundan sonraki aylık düzenli alımlarımda fon ve hisselere ağırlık vereceğim. Bu ay gümüş satışından gelen para ile fon ve hisse alımı gerçekleştirdim. Böylelikle portföyün yatırım oranı eşitliğini biraz daha sağlayabilmiş oldum. Aynı zamanda portföyde göstermediğim bes ve kfs yatırımlarımı da bu tabloya ekledim.

    
    Yukarıda bulunan tabloda portföyümün genel durumunu görebilirsiniz. Portföyü çeşitlendirmeye ve yatırımlardaki oranları dengelemeye çalışmaya devam ediyorum. 1 milyon TL hedefime yıl sonuna kadar ulaşabilecek miyim? bilmiyorum ancak ulaşmayı ümit ediyorum.. Son yazımdan bu güne portföy büyüme oranım %10,7 olmuş. 
CAGR oranımı da şöyle şuraya bırakayım. Değerli yorumlarınızı bekliyorum herkese bol kazançlar :)








Yorumlar

  1. Yazılarını çok beğeniyorum ben baya yeniyim yatırım ve borsa alanında şimdilik halk arzlar ile yetiniyorum.
    sana bir kaç sorum vardı.
    şuan hali hazırda ne iş yapıyorsun borsa dışında ve ne kadar harcıyorsun, ne kadar yatırıma ayırıyorsun diğer yazında bundan bahsedebilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Twitter adresimde tasarruf oranımı daha önce paylaşmıştım ancak yeni yazımda bunlara da mutlaka yer vereceğim :)

      Sil

Yorum Gönder