2023 Ekim Ayına Giriş

Selamlar,

Bir ayı daha geride bıraktık umarım sizler için başarılı ve güzel bir ay olmuştur. Zira benim için öyle olmadı :)














Bu ay neler yaptım?

Tasarruf oranım yıl içinde ortalama %84,29 olarak gerçekleşti.

22 gram altın satarak bu miktarı borsada alım yaparak değerlendirdim. Bir kısmı ile de fon alımı gerçekleştirdim. Aşağıda fon, hisse, kfs ve bes için bu ay yaptığım alımlar mevcut.

FON



















                               HİSSE


















                            KFS








1. BES hesabı : Aylık alım miktarı 350 TL

















2. BES hesabı : Aylık alım miktarı : 1400 TL



ETF, hisse ve eurobond derken bu ay pasif gelir çeşitli ve güzeldi :) tabiki bu miktarı geri alımlarda kullanacağım. Dolar cinsinden olan getirileri güncel kurdan TL ye çevirdim.



    Gelelim portföyün son durumuna :

        Aşağıda göreceğiniz üzere altın oranım düşmeye devam ediyor.  Aynı zamanda hisse oranım ise artıyor. Kademeli olarak hisse, fon tarafındaki oranı arttırmaya devam edeceğim. Bu ay pek verimli geçmedi altın, etf ve hisseler aynı anda düşünce ortalık biraz karıştı :) Fakat problem değil her ay çok iyi geçmek zorunda değil önemli olan süreklilik ve istikrar bazı aylar eksi bile kapatabilirsiniz bu çok normal ve doğaldır. Yıl sonuna kadar 1 milyon TL hedefim devam ediyor. Portföyün genelinde gerçekleşecek %7 lik bir artış bu hedefin gerçekleşmesine sebep olacak. 

        Bir önceki aya göre portföy büyüme oranım TL bazında +%3,4 olarak gerçekleşti. 









        Değerli yorumlarınızı bekliyor olacağım. Sizlerin bu ay portföy performansları nasıldı?  Önümüzdeki ay daha iyi bir performans ile görüşmek dileğiyle :)


Yorumlar

  1. Selamlar.. Eurobond yatırımını geç fark ettim.. Sabit akar gelir yatırımda gerçekten önemliymiş.. Portföy büyüyor fakat akar gelir olmadığı için Yedek akçe veya ödemelere kaynak bulamıyordum.. Sen başlangıçta bu olaya direk yönelip gayet başarılı bir strateji izlemişsin.. Başarıların daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, Pasif gelirin olması insana ayrı bir keyif veriyor. Ben bu gelirleri geri alımlarda kullanıyorum. Daha önce elimde eurobond yoktu aslında biraz altın satarak eurobond tarafına geçiş yapmıştım bu yıl. Güzel dilekleriniz için teşekkürler :)

      Sil
  2. Merhaba. Eurobond yatirimi yaptiginizda yillik %8-10 arasinda kupon odemesi aliyorsunuz. Ancak cogu zaman dolar bazindaki reel faiz %8-10’dan cok daha yuksek. Sadece ABD’deki ev fiyatlarini goz onune alinca USD cinsi ev fiyatlari 1-2 sene icinde ikiye katlamis. Bu durumda Eurobondlarin aslinda zarar ettirdigini dusunmuyor musunuz? Gercekten bilmedigim icin soruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Yatırım yaparken coğrafi koşulları göz onunda bulundurmak gerek. Bu yüzden zarar ettirdiğini düşünmüyorum. Dolar enflasyonunu düştüğünüzde bile bir çok yatırımcının kabul edebileceği bir oranda kupon ödemesi almış oluyorsunuz. Üstelik gelen kupon ödemelerini tekrar yeni alımlarda değerlendirdiğim için bununda elbet bir getirisi olacaktır. Genel anlamda baktığımızda getiri %8 üzeri olduğu sürece eurobond alınabilir diye düşünüyorum.

      Sil
  3. Merhaba, blog sayfanı donanımhaberden gördüm ve inceledim.
    Keşke senin yaşlarında yatırım yapmaya başlasaydım dedim.
    Güzel bir birikim ve genç yaşınla beraber istikrarlı bir serüvene atılmışsın.
    Umarım hedeflerine en kısa sürede ulaşır, yatırım yapmaya başlayan genç arkadaşlara da ilham kaynağı olursun.
    İyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Yaşınızı bilmiyorum ancak bir yerden başlamak lazım geç kaldık diye üzülmeyin geleceği düşünün unutmayın 1 her zaman 0 dan büyüktür.. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür eder ve iyi günler dilerim :)

      Sil
    2. yaş 32. bu zamana kadar ev ve araba öncelik oldu, 1 senedir falan da borsa ve altınla başladım biriktirmeye.
      ilk zamanlar sabır etmesi zor geliyor, yavaş yükseliyor sıfırdan başlayınca. ancak bir kaç yıl sonra güzel yerlerde olacağımı düşünüyorum. önemli olan sürekli olabilmek.

      Sil
    3. Biz o yaşa geldiğimizde ev araba parası çıkarabilecek miyiz bakalım :) İlk zamanlar önemli istikrar ve disiplinli olmakta fayda var bol kazançlar.

      Sil

Yorum Gönder