2023 Eylül Ayına Başlarken













Selamlar,


    Bu ay yatırımcılar için oldukça hareketli bir aydı. Kurdaki volatilite borsa istanbulun acaba mı dedirten tavırları, Altındaki yükseliş ve bir çoğu :) Portföyüm hakkındaki verilerden yazımın sonunda bahsedeceğim.


    Ağustos ayı içerisinde genel olarak yaptıklarım eurobond, altın yatırım oranını düşürüp borsa İstanbul yatırım oranını arttırmak oldu. Bunun yanında KFS portföyüme de ufak ufak eklemeler yapmaya devam ediyorum ana portföyümün %1 ini geçmediği sürece KFS portföyüme ekleme yapmayı düşünüyorum. Elimdeki altını kademeli olarak satmaya devam ederek borsa İstanbul'daki hisse oranımı fırsat gördükçe arttırmaya devam edeceğim. Bunu yaparken acele etmenin mantıksız olduğunu düşünüyorum çünkü kademeli alım kuralına uymak benim için çok daha doğru bir strateji olacaktır. Zira önümüzde uzun yıllar var gaza gelip yarı yolda kalmamak lazım :)

    Yıl sonuna kadar borsa İstanbul'daki ana paramı 100.000 TL yapmak istiyordum şimdiden hedefi geçtim. Bunun yanında fon yatırımlarımda da aynı hedefi uygulamak istiyorum. Kendinize ara hedefler koymak motivasyon seviyenizin yüksek kalmasına sebep olacaktır. En azından bende öyle oluyor çünkü uzun vade yatırımcısının en dikkat etmesi gereken konulardan biri sabırdır.. 

    BES konusuna gelince kendi hesabımın vadesi yaşım gereği çok uzun olacağı için biraz gözümü korkutuyordu açıkçası. Buna alternatif bir yol ararken farkettim sponsor olarak bir büyüğünüzün üzerine hesap açarsanız kontrolü sizde oluyor ve yaştan dolayı parayı 10 yıl sonra alabiliyorsunuz devlet katkısı dahil. Bende bu yüzden Anadolu hayat emeklilik üzerinden babam adına hesap açtım ödemesini de ben yapacağım için kendi hesabım üzerinden yönetme imkanım olacak. Bu yöntem çok daha güzel oldu.. Tabi kendi hesabımı iptal etmeyeceğim yaşlanınca hala hayatta olursak işlerin ne olacağı hiç belli olmaz acil durum fonu gibi bir şeyin olması her zaman işe yarar :)

    Risk iştahımın yüksek olduğu dönemlerden birindeyim. Yaşımın vermiş olduğu bi sabırsızlık var içimde bu aralar tahammül seviyem biraz daha düşük diyebilirim. Sanırım bunda iş stresi büyük rol oynuyor. Özel bir şirkette satınalma sorumlusu olarak çalışıyorum. Bir arkadaş bir dahaki yazımda mesleğimi belirtmemi istemişti o yüzden özellikle yazıyorum :) Böyle dönemlerde tasarruf oranımı yüksek tutmaya çalışırım. Sabah 6 da kalkmaktan ne kadar erken kurtulursam o kadar iyidir :) Önceden ilk baş harcar sonra yatırım yapardım şimdi ilk baş yatırım yapıyorum sonra harcıyorum. Böyle olunca giderler oldukça düşüyor. Bu demek değildir ki hayatımdan kısıyorum asla yaşamaya devam ama yarınları düşünerek..


    Tasarruf oranımdan bahsedecek olursak 2023 için genel durumum :


    Ne demiştik? Yaşamaya devam ederek. Şimdi diyeceksiniz ki arkadaş böyle bir tasarruf oranı ile nasıl yaşanır? Nasıl bu kadar yüksek tasarruf oranına sahipsin?

        Bekarım. 24 yaşındayım. Ailemle beraber yaşıyorum. Arabam yok ihtiyaç duymuyorum gezeceksem otobüs ile gidiyorum daha ekonomik olduğunu düşünüyorum. Merak edenler için şuan araba almakta istemiyorum. Bu yüzden bir çok ( kira, elektrik su vb ) masraftan muafım. Hal böyle olunca musluk akarken doldurmak lazım diyerek değerlendirmeye çalışıyorum.

   Hiç mi para harcamıyorsun hiç mi gezmiyorsun? 

    Elbette her genç gibi bende geziyorum ve harcıyorum. Tatlı ve yemeğe özellikle fazla harcıyorum diyebilirim çünkü sevdiğim bir aktivite. Farklı tatlar farklı lezzetleri deneyimlemek. Yiyemeyeceksem niye kazanıyorum değil mi? :) Gezme konusuna gelince örneğin bu ay Silivri sahile gittim bir kaç günlüğüne arkadaşlarım ile güzel vakit geçirdik. Denizi pek seven biri olmasam da arada değişiklik iyidir. Ben daha çok doğa ( şaka şaka mangal ) adamıyım.😁 Sadece her akşam Starbucks gibi alışkanlıklarım yok. Hiç mi gitmiyorum? Elbette arada bir arkadaşlarım ile bende gidiyorum ama çok sık değil zaten açık konuşmak gerekirse neyini seviyorsunuz buranın ben pek çözemedim :) Bunun yerine bir kaç günde bir 5km stadyumda koşmaya gidiyordum. ( Şuan dizimde oluşan sakatlık sebebiyle ara verdim geri başlayacağım ) Arkadaşlarım ile beraber dışarda vakit geçireceksem bunu bazen parkta bazen gezerek bazen de daha uygun yerlerde oturarak ( park bahçe kafe vb ) yapıyoruz. Bunun haricinde pazar günü Tekirdağ'da drift etkinliği olacakmış arkadaşlar ile oraya gitmeyi düşünüyoruz hem Tekirdağ sahile karşı güzel bir kahvaltı etmiş oluruz hemde farklı bir aktivite yaparak pazar günümüzü değerlendiririz diye düşünüyorum. Sinemaya gitmeyi sevmiyorum çünkü film veya dizi izlerken evimde daha rahatım arkadaşlarım, ailem veya kendim tek istediğim vakit tek tuşla dizi film izlemek benim için güzel bir seçenek. Sinemada niyeyse hep uykum gelir sıkılırım :) 8 aydan daha uzun bir süredir vakit bulamadığım için film izleyemiyordum ancak bu ay vaktim oldukça bol bol izledim diyebilirim aşağıda bu ay izlediğim filmlerin listesi mevcut :)

















    Bu tarz yaşamak tasarruf etmemde büyük rol oynuyor diyebilirim.  Elbette evli çocuklu birinin çok daha farklı masrafları olacaktır fakat böyle bir durumda evde 2 kişinin çalışmasının zorunlu hale geldiğini söylemeden edemeyeceğim. Malum ekonominin getirdikleri ortada. Fakat şu bir gerçek 100 TL 1000 TL 10000 TL miktardan bağımsız olarak kenara ne atabiliyorsanız 3-5 TL de olsa değerlendirmeye çalıştığınız sürece doğru yoldasınız. Miktarım düşük diye üzülmeyin ben portföyümdeki ilk alımı yaptığımda cebimde 2.5 TL vardı buralara geleceğini pek mümkün görmüyordum uzun vadede garip ve farklı sonuçlar ortaya çıkabiliyor :)


Eylül ayında pasif gelir olarak DH01 kodlu eurobond 46,88 dolar kupon ödemesi yapacak. Bu miktarı muhtemelen ETF veya hisse alımında değerlendiririm. bunun 10 katını göreceğimiz günleri hızlı görürüz umarım :)

    















Bu yazımda tüm portföyümü şeffaf olarak paylaşmak istiyorum. 

    BU PORTFÖYE BAKARAK AL SAT TUT GİBİ İŞLEMLER YAPMAYINIZ. YATIRIM TAVSİYESİ DEĞİLDİR

Tabloda portföyümde bulunan tüm ürünlerin miktar, maliyet, güncel değer ve oranlarını görebilirsiniz.





Bu liste biraz daha derli toplu olduğu için bunu incelerseniz daha kolay ve anlaşılır olacaktır sanırım.





Portföyümün bugün itibariyle genel durumu aşağıdaki gibidir.




   

 Bu ay döviz bazında %25 hedefime ulaştığım için mutluyum. Geriye kaldı %75 :) 





    Bu veriler eşliğinde söyleyebilirim ki portföyüm geçen aya göre TL bazında +%4,46 Dolar bazında ise +%6,38 büyümüş. Bana göre oldukça güzel bir oran :) Düzenli olarak alım yaptığım için kar oranım sürekli düşüyor. Çünkü maliyetim artıyor.. Buna artık alışmaya başladım bu yüzden yıllık getiri ve büyüme oranı olarak bakmaya başladım portföye. Yıl sonuna kadar 1.000.000 TL hedefim devam ediyor. Bunun için portföyümü %11 daha büyütmem gerekiyor. Bakalım Eylül ayında neler olacak? Son olarak @BayTutumlu teşekkür ediyorum hocam destekleriniz için :)  



 Değerli yorumlarınızı önerilerinizi tavsiyelerinizi ve sorularınızı yorumlarınızı bekliyorum. Aynı zamanda bana twitter üzerinden ulaşabilirsiniz. Bol kazançlar✋

Yorumlar

  1. ben de birkaç ay önce birikim yapmaya başladım. hayatımda ilk defa birikim yaptığım için ilerlememi mükemmel derecede iyi görüyorum aahha çünkü kıyaslayabileceğim başka hiçbir verim yok. buraya bakınca da geleceğimi görüyorum, bu beni çok heyecanlandırıyor, umutla dolduruyor.

    portföyünün yaklaşık yarısı fed faiz düşürmeye başlarsa altının değeri de dolar cinsinden artar ama ben olsam portföyümün bu kadar büyük bir oranını altına ayırmazdım. tabi ki senin paran senin kararın :d ben amerikan, hatta hindistan borsalarını da incelemeye başladım. benim için çok yeni şeyler, çok heyecanlanıyorum araştırırken :D

    sözün özü; adına çok sevindim, yeni idolüm oldun tebrik ederim :D inşallah zamanla portföyün büyüme oranını arttırırsın. allah paranın bereketini versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için teşekkür eder ve birikim yapmaya başladığınız için tebrik ederim :) Her ay düzenli olarak altın satıyorum haliyle altın oranım giderek düşüyor belli bir yerden sonra %10 ları göreceğim gibi duruyor. Diğer ülkelere yatırım yapmak istiyorsanız etf yatırımını tercih edebilirsiniz. Bol kazançlar :)

      Sil
  2. Merhaba. Genç yaşta alınabilecek en zor ve muhtemelen en iyi kararlardan birini almissiniz. Öncelikle tebrik ediyorum. Belirttiğiniz gibi mevcut durumda maaşın çok büyük kısmını yatırıma ayırma şansınızı sonuna kadar kullanmanız büyük bir sıçrams yaratacak ilk 5 yılda kanımca. 35 yaş güzel bir hedef... Umarım hızlıca olur. Ben bu arada altın yatırımından çoktan vazgecmistim. Rusya stokladığı altına da güvenerek Avrupa'yı 1.5 yıl önce nükleer savaşla tehdit ettiğinde altının fiyatının düşmesi kendimce beni haklı çıkardı diye düşünüyorum. Oysa manupile edilemese tam tersinin olmasını beklerdim... "Kagit altın" alınıp satılabilmesi bu noktada altını gerçek kimliğinden çıkardı diye düşünüyorum... Yolunuz inanın uzun değil. Yıllar o kadar çabuk geçiyor ki... Size haddim olmayarak küçük bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Yatırıma, tasarrufa ve stratejinize olduğu gibi devam edin amahayatınızın odağını ve genel konsantrasyonunuzu burada tutmayın. Spor ve beslenme okuryazarlığı da size uzun vadede çok şey katacaktır(ben de koşuyorum). Uzun oldu, kusura bakmayın. Artıknben de takipteyim... Bol bol yazmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben birikim yapmaya altınla başlamıştım. Diğer yatırım araçları o dönem pek ilgimi çekmemişti ( çünkü bilmiyordum ve çevresel faktörlerden dolayı çekiniyordum ) ve piyasa ile inatlaşarak fazla bağlandığımı farkettim altına :) Hatamı sonradan anladım ve farklı yatırımlar yaparak portföyü dengelemeye başladım. Altını blok satış ile satamıyorum çünkü yanlış yerden maliyet oluşturmak istemiyorum. Bu yüzden kademeli olarak satarak daha güvenli bir yol izlediğimi düşünüyorum. Portföyümden tamamen çıkaracağım söylenemez ama ilerleyen yıllarda altın oranını oldukça düşük tutabilirim. Ben burada yazmayı seviyorum bol bol yazacağıma emin olabilirsiniz tavsiyelerinizi dikkate alacağım teşekkürler :)

      Sil
  3. Tebrikler. Böyle devam! Takipteyiz

    YanıtlaSil
  4. Portföyün yarısı altın iken nasıl böyle bir cagr değerine sahip olabiliyorsun? Ya hesaplamanız yanlış ya da altını birkaç ay önce almış olmalısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soruyu elbet biri soracak diye bekliyordum bende :) Bir dönem coin alıp satıyordum. Aldığım kar payını riske etmemek için yüksek oranda altına aktarmıştım. CAGR değeri bu yüzden böyle. Yoksa Altında böyle bir oran görülemez dediğiniz gibi. Tabiki tüm altın kardan gelen pay ile olmadı 2019 dan 2022 ye kadar düzenli altın alımı da yapmıştım. Şuanda da altını kademeli olarak satıyorum. Başka yatırım araçlarında kullanmak üzere.

      Sil

Yorum Gönder