2023 Mart Genel Durum


Merhaba sevgili yatırımcı dostlar, 


    Bu yazımda 2023 Mart ayında neler yaptığımdan portföyümün ne durumda olduğundan bahsedeceğim.

Şubat ayının başında iş yerimde yaşanan değişiklikler sebebiyle fazladan mesai yapmaya başladım. Ne kadar fazladan çalışmayı sevemesemde mesai ücreti ekstra bir gelir olduğu için olumlu düşünmeye çalışıyorum. 

Mart ayı maaş ödemesi : 






Mart ayında kredi kartı ödemelerim : 








Kalan kredi kartı borcum : 
Kredi ödemelerimdeki notlar : 

1) Abi, kardeş, kuzen vb harcamaları onlardan nakit alıp kredi kartına faizsiz taksit olarak yapmıştım. Nakit aldığım parayı ise çeşitli yatırımlara yönlendirmiştim. 

2) İngilizce öğrenmenin ücretsiz yollarının olduğunu biliyorum ama cake uygulamasında bazı durumlarda ücretli içerikler işe yarıyor kendimi geliştirme yolunda ödediğim ufak bir bedel olarak görüyorum. Her gün 30 dakika olacak şekilde çalışmayı düşünüyorum.

3) Giysi, ayakkabı gibi alışverişleri her yıl toptan yaparım ve geçen yıl yaptığım alışverişleri taksitlendirdim. Yoksa maalesef bu fiyatlarda ayakkabı falan yok :)

4) Abim evleneceği için ev eşyası için bir hayli borç yaptı bunun bir kısmını da benim karttan yapmış oldu. Ancak abimin iş yerindeki mesai, ikramiye, promosyon ödemeleri ve babamın iş yerinden çıkış parası sayesinde borçlarını vadesinden önce ödedi. Tabi ben o dönem krediyi kapatmak yerine altın, gümüş ve Bist hisselerine yatırım yapmıştım. Kalan vadeyi maaşımdan ödüyorum. 

    Mart ayı maaşım ile  kredi kartı ödemimi yapabiliyorum ancak geriye maalesef para kalmıyor. Ancak zaten kredi kartı ödemelerimin içindeki paranın bir kısmını yatırım amaçlı kullandığım için ortada bir problem kalmıyor. banka hesaplarımı kontrol ettiğimde ise elimde 14.000 TL olduğunu gördüm tabi bununda gidecek yeri varmış abim evleneceği için 10 gr 22 ayar bilezik almam gerekiyormuş adet böyleymiş😒 ( sevilmeyen adetler nelerdir? sorusunun en güzel cevabı ) 😅 Bu harcama yaklaşık olarak 11.500 TL tutacak. Önümüzdeki bir kaç ay bu harcama yatırım oranını ciddi bir oranda etkilemiş olacak. Bana geriye kalan 2.500 TL parayı günlük harcamalar için kullanacağım.

    Bu hesaba göre bu ay gelirimin %57 sini yatırım amaçlı kullanabilmişim. Normal şartlarda bu oran %84 e kadar çıkıyordu ancak ülkemizde yaşanan deprem sebebiyle geçen ay yaptığım bazı yardım harcamaları sebebiyle bu oranı bir kaç aylığına düşürmüş oldum. Trakya bölgesinde iş arayan depremzede arkadaşlar var ise işe alım konusunda yardımcı olabilirim. 

Mart ayı güncel portföy : 





Yatırım yaparken en önemli konulardan biri hedef belirlemektir. Portföyün 2.550.000 TL miktara ulaşması benim finansal özgürlük konusunda ilk hedefimdir. Peki bu tutarı neye göre belirledim? 
Aylık minimum asgari ücret 8.500 TL bu miktarı 300 ile çarpıyoruz. Bu büyüklükteki bir portföyde yıllık olarak %4 getiri sağlamayı başarabilirseniz yıllık asgari ücret kadar gelir elde etmiş olacaksınız. 
Peki bu formül nereden çıktı? Bay tutumlu açıklamış : Coast Fıre Nedir? Öğrenmek için tıklayın



Portföy dağılımı : 




Önümüzdeki süreçte ne yapacağım?

Hedefime ulaşabilmek için daha agresif bir portföye sahip olmam gerektiğinin farkındayım ancak bunun için ilk baş kredi kartı borçlarımı kapatmam gerekiyor. Bu arada kredi kartı borçlarım için pişman değilim. Sebebi ise erken kapatmak yerine bu parayı değerlendirip yatırımda kullandım mevcut döviz kuru sebebiyle TL bazında yaptığım kar faiz oranını ödeyip o kısmın cebime kalmasını sağladı. Aynı zamanda kredi kartı kullanım oranımın artması sebebiyle limitimi de arttırmış oldum ilerleyen dönemlerde acil nakit ihtiyacım olur ise kredi kartını kullanarak rahatlıkla bunu karşılayabileceğim. Bir diğer artısı ise faizsiz taksitli alışverişler oldu. Bir anda tüm parayı alışverişe vermek yerine parça parça verip bu süreçte yatırımlarımı kesintiye uğratmadan yoluma devam etmiş oldum. 

    Bu ay itibariyle altın, gümüş, dolar alımını durdurup eurobond ve hisseler üzerine yoğunlaşacağım. bir kaç ay öncesine kadar portföyümün %20 ve üzeri hisselerden oluşuyordu Bist piyasasındaki belirsizlik sebebiyle satmıştım. Yüklü alımlar yapmak yerine aylık düzenli alımlar şeklinde yatırım yapmak bu gibi süreçlerde benim için çok daha mantıklı hale geliyor. Bunun haricinde bir planım daha var ancak bunu gerçekleştirdiğim zaman açıklayacağım :)

    Bu yolda vakit harcayıp geleceğini düşünen tüm finansal özgürlük yolcularına bol şans 👍



Yorumlar

  1. Helal olsun abi 20 yaşına gireceğim senin hikayeni okuyarak geldim, daha dün finansal özgürlük hakkında detaylı araştırmaya başladım gaza getirdin valla. Bu arada Tekirdağın neresinden ben Çorlu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler dostum bu yaşta başlaman çok iyi :) Yakınız birbirimize konum olarak.

      Sil
  2. Hisse senedi oranı çok az gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız bu yüzden hisse senedi ve fon tarafında kademeli olarak alıma devam ediyorum. Fakat portföy büyüklüğümü maaş ile oranlayınca bu biraz vakit alacak :)
      Güncel olarak oranlar :
      Açıklama Yatırım Oranı
      Altın 44,76%
      FON 3,48%
      ETF 8,50%
      Bist Hisse 16,32%
      Eurobond 25,52%
      BES 0,67%
      KFS 0,45%
      Coin 0,28%
      TOPLAM 100,00%

      Sil
  3. Merhaba sevgili kardeşim, ben de Silivri'de Türkçe öğretmenliği yapıyorum. Buralara gelirsen çay kahve ısmarlamak isterim. Yolun açık olsun umarım istediğin portföye hızlıca ulaşırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkürler umarım hepimiz hedefimize hızlıca ulaşırız :) Silivri'ye bu ay uğramıştım. Bir dahaki sefere görüşmek dileğiyle..

      Sil

Yorum Gönder