2023 Temmuz Genel durum

Merhaba,























Bu ay yazmak benim için oldukça zor :) Çünkü gelen zamlar, vergi oranları gibi konular her geçen gün bizi biraz daha aşağıya çekiyor. Hal böyle olunca birikim oranımız ister istemez geriliyor. Özel sektörde olduğum için maalesef henüz maaşımdaki zam oranımı bilmiyorum ancak en nihayetinde enflasyonu yenemeyeceğimizi biliyorum :) Haziran ayı oldukça hareketli geçti araba bayram girmesine rağmen volatilitenin çok yüksek olduğu bir aydı. TL nin değer kaybedişi hızla sürüyor. Hal böyle olunca TL olarak portföyler büyümüş gibi duruyor ancak artan yaşam maliyeti sebebi ile pek bir değişiklik olmadığını görebilirsiniz. Hatta benim gibi dolar bazında gerilemiş bile olabilirsiniz :) 

    Enflasyonun olduğu bir ortamda ihtiyaçlarınızı ertelemek pek mantıklı olmayacaktır. Bu yüzden bozulmayacak ürünlerde 1-2 yıl arası stok yapılmasını mantıklı buluyorum. Bende kendimce bu kuralı uyguladığım için gelirimin yüksek kısmını alışverişe kaptırdım bu yüzden bu ay çok fazla bir alımım olmadı ancak portföye 22 lot CCOLA ekledim.

    Bu ay eurobond yatırımlarımdan 230,21$ kupon ödemesi alacağım. Bu kupon ödemesini de Nasdaq ETF alımlarımda kullanacağım. 






















    Portföydeki dengeyi sağlamak adına altın oranımı düşürmeye devam ediyorum bunu artık satarak yapmayacağım. Borsa istanbulda gözüme kestirdiğim bir kaç hisseyi aylık maaştan kalanlar ile almaya devam ederek yapacağım. Bu yüzden portföydeki oranların değişmesi biraz vakit alacaktır. 1 Milyon TL sınırını artık aşmak istiyorum ancak bunun için biraz zamana ihtiyacım olacak.

 Gelelim portföyün durumuna aşağıdaki tablolar ve grafikler portföy durumunu gözler önüne seriyor :)














































Her gün zamların geldiği vergilerin arttırıldığı bir ortamda birikim yapmak ne kadar zor olsada geleceğiniz için 20 li yaşlarda mutlaka birikim yapmaya başlamanızı öneriyorum bu çabanın meyvesini 10-15 yıl sonra yiyeceğimizi düşünüyorum :) Herkese bol kazançlar..



Yorumlar