2023 Haziran ayına acılı başlamak :)





















    Merhaba,

 Haziran ayına girerken oldukça zorlu bir süreçten geçtiğimizi söyleyebilirim. Mayıs ayında portföyümde yaşanan düşüşler ara ara canımı sıksada uzun vadede bunların olabileceğinin bilincinde olduğum için motivasyonumu bozmadan yatırımlarıma devam ediyorum. Portföyümdeki altın oranımı düşürmeye devam ettiğim bir ay oldu. Gram altın haricindeki tüm altınlarımı satmış bulunmaktayım :) CDS  hazır 700 leri bulmuşken Eurobond alma fırsatını kaçırmak istememiştim. Açıkçası iyi de yapmışım diyorum şimdilik.


    Düzenli olarak alacağım kupon ödemelerini dolar satmadan Amerikan borsaları üzerinde değerlendirmeyi düşünüyorum. Kupon ödemelerim hakkında 2 farklı tablo hazırladım. Kimi ekranlar küçük olduğu için bazı tablolar okunmuyor bu yüzden böyle bir şey yaptım :)



   


    Eurobond yatırımı kimisi için düşük getirili hatta tamamen zarar. Fakat benim için öyle değil unutmayın para kazanmayı öğrenmeden önce paranızı korumayı öğrenmelisiniz. Düzenli ödeme yapan bir sisteme hayır diyemezdim açıkçası..


    Bu ay borç kapatma ayım olduğu için alımlarım düşük olacaktır. Fakat ilerleyen aylarda %50 ve üzeri tasarruf performansı ile devam etmeyi düşünüyorum. 

    Borsa istanbul üzerinde haftalar sonra yatırımcıların yüzünü güldürecek pozitif haberler gelmeye başladı. Borsamıza güvenip alım yapmaya devam etmek istiyorum fakat bir yandan doların artışı insanı endişelendiriyor. Çünkü ben getiri hesaplarken dolar bazlı olarak bakıyorum. Buda işleri bazen zorlaştırabiliyor. TL olarak kazandığınız kar ettiğiniz anlamına gelmeyebilir. Bunu unutmamanızı tavsiye ederim çünkü TL üzerindeki enflasyon oldukça yüksek. Doların hiç mi enflasyonu yok? elbette var fakat bu kadar yüksek değil..

    Portföyü çeşitlendirmeye devam ederken NASDAQ tarafında alım yapmak için oldukça endişeliyim. Daha yükselir mi? yoksa burası zirve mi? gibi sorular insanın aklını kurcalıyor. Yatırım yaparken zar atanlardan değil geleceğe bakanlardan olmak gerek :)


    Uzun vadeli yatırım yapan arkadaşlara tavsiyem ilk yatırımı sağlığınıza yapın. Ardından kişisel gelişiminize en son portföyünüze.. Bu 3 altın kurala uyduğunuz sürece işler daha iyi ilerleyecektir.
Bu sıralar yaşadığım sağlık problemleri bu konuyu bir kez daha hatırlamama sebep oldu. Hatta düştü mü çıktımı diye dertleri olan arkadaşlara önerim ufak bir hasta olun kafanızı dinlersiniz :))

    Genel olarak çok başarılı bir ay geçirdiğimi söyleyemeyeceğim. TL bazında karda gözüksem bile Dolar bazında maalesef oldukça büyük bir kaybım var. Hedefime dolar bazında %24 oranına ulaşmıştım ancak güncel olarak şuan bu oran maalesef %21,94 e düştü. Bir ayda 2500 dolar civarı para buhar oldu uzun lafın kısası.. Yıl sonu hedefim olan 1 milyon TL ye ulaşmak şimdilik oldukça zor gözüküyor ancak hala imkansız değil :)  Portföyümün detaylarını aşağıda görebilirsiniz. 




Elbet güzel günler göreceğiz. Birikime devam bol kazançlar :)

Yorumlar