2023 Mayıs Ayına Giriş












Merhaba,

Bu ay portföyüm için hareketli benim için stresli bir dönemdi. Fakat bu stresi yönetebiliyor muyuz yönetemiyor muyuz tüm mesele burada başlıyor :) Uzun vade portföyümde yine de bir problem yok altında olmasa zarardaydım diyebilirim. trade eden arkadaşlar için tehlike çanlarının çaldığı uzun bir ay oldu. Bu yazımda sizlere portföyüme neler ekledim bundan sonraki süreçte neler yapmayı düşünüyorum bunları anlatmak istiyorum. 


1) Borsa İstanbul

Bu ay borsa İstanbul tarafındaki yatırımlarıma ağırlık vermeye özen gösterdim portföyümdeki 20 şirkete uzun vadeli olarak güvenmek istiyorum. 

Yaptığım son eklemeler ile hisselerimdeki güncel durum aşağıdaki tabloda mevcut ufak bir zararla kapatıyorum ayı sağlık olsun hep kar edemeyiz. Toplam 20 hisse var portföyümde BIST 30 u satın alsaydın! böyle uğraşma diyenlerde oluyor bazen. Fakat çeşitliliğin öneminden her zaman bahsediyorum bu yüzden portföyümdeki hisse sayısını şimdilik düşürmek istemiyorum. Birde bu aralar bol bol bilançolar gelecektir yatırım yaptığınız şirketin kap bildirimlerini okumayı ihmal etmeyin. 






Peki bu hisseleri neden aldım? Onuda twitter hesabımda anlattım :)


Bunların haricinde halka arzlar için 4000 TL ayırmıştım kendime EUPWR, CVKMD, GRTRK, KOPOL u kısa vadeli portföyüme ekledim birde CWENE için talepte bulundum. Halka arz çılgınlığı bitene kadar bu portföye yeni halka arzları eklemeye devam edeceğim. Halka arzları portföyüme dahil değil bunları ayrı tutuyorum.

2) NASDAQ 

2 farklı ETF aldım. Tek tek hisse alıp satmaktan daha güvenilir stabil bir yol olarak görüyorum ETF sistemini. Hem döviz bazlı oluşu da ayrı bir avantaj benim için.






 QQQ ETF portföydeki ilk 10 hisse



 







VUG ETF portföydeki ilk 10 hisse










Uzun vadeli portföyüme yeni ETF leri ilerleyen dönemlerde ekleyebilirim.


3) Kitle Fonlaması Sistemi (KFS)

Bu sistemi fonbulucu sayesinde keşfettim hoşuma gitti denemek ve sisteme bir yandan dahil olup geleceğe yatırım yapmak için ufak miktarlarda yatırım yapma kararı verdim. Bu sistemin detayları için fonbulucu üzerinden bilgi alabilirsiniz.

İlk 2 projeyi bu ay ekledim portföyüme. Hisse alıp satmaktan ziyade çok daha uzun vadeli bir yatırım çeşidi olduğunu söyleyebilirim. Çünkü burada şirketin kuruluşunu ve fikri finansa ediyorsunuz. Buda risk seviyesini arttırıyor tabiki proje tutmaz ise ana paranız sıfırlanabilir. Bu yüzden tüm portföyünüz ile değil riske edebileceğiniz seviyelerdeki miktarlar ile denenebilir. 


4) Dolar

Eurobond almayı düşünüyordum ancak cds primlerinin yükseleceğini düşündüğüm için bu süreçte elimdeki miktar ile dolar aldım. İhracat tarafında işler kızıştı ve beklenen kur şimdiden 24 TL gibi gözüküyor buralara ulaşır mı ulaşmaz mı ilerleyen dönemlerde göreceğiz fakat kişisel fikrim ihracat tarafında oluşan bir beklenti genelde eninde sonunda hedefine ulaşıyor. Alış satışta oluşan fark yüzünden aldığımız gibi ekside başlıyoruz tabiki.. İlerleyen süreçte piyasanın duruma göre bu miktar ile eurobond alabilirim eğer alacak olur isem aklımdaki eurobond kodları   AL40,DF45,DH01,DG28,DJ66,
BG46,BJ84 eğer stoklarda bulamaz veya almaktan vazgeçersem TL ye çevirmeyeceğim. Nasdaq tarafında yeni ETF alımları yapabilirim.






Bu ay elime geçen toplu parayı olabildiğince iyi değerlendirmeye çalıştım yetmediği yerde biraz altın da sattım hatta. portföydeki çeşitliliği arttırıp risk oranımı azaltmış ve farklı alanlarda yatırımlar yapmış oldum. Paranızın tamamını asla bir yere yatırmayın kazancı gözünüze yüksek gelebilir fakat kaybı da bir o kadar yüksek olacaktır.

Yoğun ve güzel bir aydı araya bayramın girmesi, seçim belirsizliği, döviz korkusu piyasalarda daha neler olacak bakalım :) Bundan sonraki süreçte önümüzdeki 2 ay alım yapamayacağım. Belki ufak tefek eklemeler yaparım fakat sonrasında alımlarıma devam edeceğim. Eurobond, ETF, borsa istanbul hisseleri, kitle fonlama sistemi ve hatta ufak bir miktar coin şeklinde yatırımlarıma devam edebilirim. Geçen yıl aylarca zararda beklemiştim bu yıl güzel başladık güzel devam etmesini temenni ediyorum. Yıl sonu hedefim yılın başındayken 750.000 TL ye ulaşmaktı. Ancak gönlümden her zaman 1.000.000 TL ye ulaşmak geçiyor. Psikolojik sınırlarımdan biriside bu. İşler yolunda giderse neden olmasın diyorum kendi kendime :) Piyasalar düşer çıkar paniğe gerek yok hedefimizden şaşmıyor ve yatırımlarımıza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Yavaştan konuyu daha fazla dağıtmadan toplayayım ve portföyün bütün halini paylaşıp geçen ay ile karşılaştırıp yazımı sonlandırayım.

Yaptığım eklemeler ve altından gelen kar sonucu geçen aya oranla portföyüm %21 büyümüş. Hedefime dolar bazında %23 ulaşmışım. TL bazında ise %25. TL hedefimi yıllık olarak güncelleyeceğim yıllık olarak dolar/tl arasında nasıl bir sapma oluşuyor bunu görmek için açıkçası anlık olarak değişiklik yapmıyorum. Portföyümün genel durumunu aşağıdaki tabloda inceleyebilirsiniz.

















Değerli yorumlarınızı tavsiyelerinizi ve sorularınızı bekliyorum twitter üzerinden de iletişime geçebilirsiniz Bol kazançlar👍






Yorumlar