2023 Nisan ayına bomba gibi bir giriş :)



Merhaba,

    Bu ay portföyüm için oldukça hareketli bir aydı. Piyasalardaki dalgalanmalara rağmen oldukça iyi bir durumda olduğumu düşünüyorum. Öncelikle ne  sattım bunlardan biraz bahsetmek istiyorum. 2 cumhuriyet, 3 yarım 6 çeyrek altın ve 1 kg külçe gümüş satışı gerçekleştirdim. Bu satışları gerçekleştirmemin sebebi portföyüme eurobond eklemek isteyişim. Portföyün minimum %10'luk kısmını eurobond olarak değerlendirmek istiyorum. Aynı zamanda portföyde bulunan altın ve gümüş oranını da düşürmek istiyordum bunu fırsat bilip satışı gerçekleştirdim. İlk baş İş bankası üzerinden alırım diye düşünüyordum çünkü bu bankayı maaş hesabım olarak kullanıyorum aynı zamanda kredi kartımda bu banka üzerinde. Ancak İş bankasının eurobond konusunda kendini maalesef geliştiremediğini gördüm hoşuma gitmeyen sebeplerden dolayı ( getiri hesaplama aracı yok, müşteri hizmetleri konuya vakıf değil ) başka bir banka arayışına girdim. Bir kaç inceleme sonucu eurobond alımlarımı Vakıfbank üzerinden yapmaya karar verdim. Vakıfbank'ın sitesinde bulunan eurobond getiri hesaplama aracı ile hangi eurobondları alacağıma karar verdim.  

Vakıfbank eurobond getiri hesaplama : Tıkla

5 farklı eurobond seçtim. Seçtiğim eurobond kodları : 

US900123CM05 

2047 vade tarihli
Yılın 5. ve 11. aylarında 1000 nominale 28,75 usd kupon ödemesi yapıyor.

US900123AL40

2030 vade tarihli
Yılın 1. ve 7. aylarında 1000 nominale 59,38 usd kupon ödemesi yapıyor. 

US900123AY60

2036 vade tarihli
Yılın 3. ve 9. aylarında 1000 nominale 34,38 usd kupon ödemesi yapıyor.

US900123DF45

2028 vade tarihli
Yılın 1. ve 7. aylarında 1000 nominale 49,38 usd kupon ödemesi yapıyor. 

US900123DG28

2033 vade tarihli
Yılın 1. ve 7. aylarında 1000 nominale 46,88 usd kupon ödemesi yapıyor

    Şimdilik aşağıda alış kayıtları bulunan 3 farklı eurobondu 1000 er nominal aldım. Cebimden 1.750 TL haricinde bir para çıkmadı satıştan gelen miktar ile alış yapmış oldum bir nevi.












    Bu sayede yıllık 245 usd ödeme alacağım. Buradan gelecek ödemeleri temettü hisselerinin alımlarında değerlendirebilirim veya gelen ödemelere ekleme yapıp yılda 1 kez eurobond alabilirim diye düşünüyorum. Bu ay gelirimin %60 ını birikim amaçlı kullanabilmişim. KCHOL  temettü ödemesi yapmıştı üzerine çok ufak bir miktar ekleyerek 2 lot ekleme yaptım.













Ek bilgi olarak temettü ödemeleri gibi coin piyasasında stake geliri elde edebilirsiniz daha riskli ancak daha fazla kazandırabilecek bir sistem. Detaylar için :
Portföyde %10 eurobond hedefime ulaştım. Şimdilik elimde yatırım için ayırdığım 12.200 TL var. Bunun bir kısmı ile bu hafta içerisinde aşağıda kısa ve öz olarak verilerini paylaştığım 2 halka arza katılacağım.







    Geri kalan miktar ile Borsa İstanbul üzerinde uzun vadeli olarak takibini yaptığım bazı hisselerden alım yapmayı düşünüyorum. Bunların haricinde bambaşka bir yatırım daha yaptım. Bu yatırım çeşidi aslında melek yatırımcı diye bilinir halk arasında. Risk oranı yüksektir %100 kayıp ile sonuçlanabilir. Ancak ben projede şansımı denemek istiyorum :)

Bu sistem nedir ne değildir detayları incelemek için : 

    Her zaman farklı yatırımlara açık olmuşumdur. Dümdüz gitmemek lazım portföyü çeşitlendirip farklı yatırımlar yapmayı severim. Bu yatırımı portföyümden bağımsız olarak yapıyorum şimdilik. O yüzden portföy verilerime dahil etmiyorum. Uzun bir süredir fon alımı yapmıyordum bir taraftan da almak istiyordum bunu dolaylı yoldan yapabilmek adına bireysel emeklilik sistemine aylık 600 TL olacak şekilde katıldım Anadolu hayat emeklilik üzerinden. İlk 600 TL yi deneme amaçlı önden gönderdim. Bireysel emeklilik sistemindeki yatırım detaylarını da burada açıkladım : 

Bu yatırımı da şimdilik portföyden bağımsız olarak gerçekleştiriyorum bes ve kitle fonlama sistemindeki yatırımlarım istediğim noktalara ulaşır ise portföye dahil ederim. Portföyün genel durumuna gelecek olur isek güncel tablo aşağıdaki gibi. Mart ayına oranla %7 büyümüş ve hedefime %21 oranında ulaşmışım benim için güzel bir performans. Buradaki büyümeyi bu ay altına borçluyum. Önümüzdeki süreçte portföydeki altın oranını düşürmeye devam edeceğim. 














Tavsiyelerinizi, önerilerinizi ve sizin finansal özgürlük yolculuğunuzdaki güncel durumlarınızı yorum olarak bekliyorum twitter üzerinden ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz. herkese iyi pazarlar bol kazançlar ✋

Yorumlar

  1. merhaba. hisse alımını hangi banka uygulaması üzerinden gerçekleştiriyorsunuz. tavsiyeniz ne olur. ilk defa borsadan hisse alacağım masraflar nedir öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hisse alımını midas aracı kurumu üzerinden yapıyorum. Masraflar portföyünüzün büyüklüğüne işlem hacminize, yatırım yaptığınız aracı kuruma veya bankanıza göre değişiklik gösterebilir. Benim kullandığım aracı kurumda ücretleri aşağıdaki linkte detaylıca anlatmışlar. isterseniz inceleyebilirsiniz.
      https://www.getmidas.com/destek/uyelik/ucretler/komisyon-oranlari-nelerdir/

      Sil

Yorum Gönder